El passat 5 de febrer vam poder assistir a aquest taller, a càrrec de la psicòloga Margarita Albós Travesset, per entendre millor aquets conceptes que per a nosaltres, en tant que escola bressol, són aspectes clau a l’hora de parlar de l’educació dels infants.

L’apego infantil és un vincle emocional que sorgeix en les primeres etapes de la vida. És una necessitat primària i és clau per a garantir un bon desenvolupament de l’infant.

D’altra banda la seva autonomia també és clau per afavorir aquest bon desenvolupament. Implica que els infants confiïn en ells mateixos, en les seves capacitats i recursos.

El poder reflexionar sobre la dicotomia existent entre aquets dos conceptes és el que ens va portar com a escola bressol a organitzar aquest taller.

La psicòloga a més d’explicar-nos amb major detall aquets conceptes ens va facilitar eines per crear i reforçar aquest apego tant necessari, i recursos que podem fer servir  a l’hora d’afavorir l’autonomia dels nostres petits.

I des de l’escola bressol volem remarcar un dels missatges que ens va transmetre de forma molt clara sobre el què és la sobreprotecció:

Sobreprotecció és quan l’adult fa quelcom que pot fer l’infant per si sol.

Coincidim amb la psicòloga en que els infants feliços son els infants autònoms, amb una bona autoestima i perseverants en els seus intents per aconseguir la mateixa.

Esperem que aquest espai hagi permès als pares reflexionar i agafar les eines que cadascú consideri més convenients.

I aprofitem per informar-vos de dos llibres que ens ha recomanat la psicòloga i que poden ser del vostre interès.

-“Cómo hablar para que sus hijos les escuchen y como escuchar para ue sus hijos le hablen” Autores Adele Faber i Elaine Mazlish.

-“Cómo criar hijos tiranos”. Autors Mark Beyebach i Marga Herrero de Vega.

Escola bressol Dames de Meritxell

Febrer de 2024