LA LLUM NEGRA

QUÈ ÉS?

La llum negra, també conegudA com llum UV-A o llum ultraviolada, és un tipus de llum que s’utilitza en un espai fosc o amb poca llum I ressalta els colors fluorescents apagant la intensitat de la resta, tot i que no significa que no es vegin.

Com a escola bressol intentem buscar sempre eines i activitats atractives i adients pels nostres infants, i per això volem introduir activitats amb aquesta llum a partir del proper curs escolar. Aquestes activitats ajudaran a treballar aspectes com la psicomotricitat, la plàstica, els sentits… de forma diferent, incentivant la curiositat dels infants.

Així aquestes activitats poden ser un gran recurs material que ajuden a fomentar la creativitat i l’experimentació dels infants. Com a recurs educatiu destaca la millora de les capacitats expressives i comunicatives.

Quan introduïm un nou recurs a la nostra  escoleta ens formem per tenir majors coneixements sobre el mateix i per utilitzar-lo correctament: la seguretat dels nostres nens i nenes és el més important per a nosaltres.

CAL CONÈIXER MOLT BÉ AQUEST RECURS PER UTILITZAR-LO DE FORMA TOTALMENT SEGURA, JA QUE POT SER PERJUDICIAL PER LA VISTA I LA PELL.

La llum negra pot ser perjudicial per la salut si no s’utilitza correctament, per això és bàsic conèixer les recomanacions d’ús i els riscos existents.

Si s’utilitza de forma inapropiada pot provocar envelliment de la pell i opacitat del cristal·lí, entre altres efectes perjudicials.

I no només en infants petits sinó en persones que no tinguin cristal·lí o hagin estat operades de cataractes, persones fotosensibles, amb epilèpsies, etc.

Cal garantir:

– Que el material compleix les normatives i ha seguit els controls de qualitat.

-Evitar el contacte directe amb els ulls i la pell

-No superar el temps d’exposició d’entre 30 i 60 minuts

-i tenir molt en compte que només es pot utilitzar amb infants majors de 24 mesos. L’edat és un aspecte molt important ja que els nadons fins als 12 mesos no tenen el cristal·lí totalment format, i aquest exerceix de filtre natural de la llum i les radiacions. A més les pupil·les son majors en aquestes etapes per la qual cosa l’àrea d’exposició és encara major.

Tenint en compte tot l’exposat la nostra escoleta realitzarà activitats amb llum negra amb infants que hagin complert els dos anys i vetllarà, com sempre, perquè siguin segures, enriquidores i facin gaudir els nostres petits.

Vanesa Lazara

Educadora