L´ART A TRAVÉS DE TRES PINTORS

L´expressió plàstica és una de les manifestacions més espontànies per als infants i es converteix en un mitjà essencial de comunicació amb l´entorn, quan encara no son capaços d´expressar-se amb fluïdesa per mitjà del llenguatge verbal .

També és una activitat de joc on l’ infant es submergeix en les seves vivències i emocions.

A  l´escola bressol es treballa l´expressió plàstica des d´un plantejament creatiu, en que l´infant observa i experimenta lliurement amb les diferents propostes, materials i tècniques  (Ambient d´Aprenentatge Entorn Plàstic )

Cada trimestre coneixerem a un pintor,  les seves obres més conegudes i algunes d´elles les treballarem utilitzant diverses tècniques, com la pintura, l´escultura, les taules de llum, els puzles  etc.

Els tres artistes seleccionats son Joan Miró, Yakoi Kusama i Pablo Picasso

JOAN MIRÓ

L´obra de Joan Miró és molt adient per treballar amb els infants petits, perquè els seus quadres esquemàtics i vistosos resulten atractius en el treball del llenguatge plàstic i artístic.

Les formes, les línies, els cercles, les nocions espacials i els colors primaris com també el blanc i el negre son molt pròxims i els infants poden trobar-los per tot arreu

YAKOI KUSAMA

És una artista japonesa que en l´actualitat te 94 anys i que al llarg de la seva carrera ha treballat la pintura, l’escultura, l´art perfomance i la instal·lació artística, creant molt interès temàtic pel seus patrons repetits.

Les seves obres son  plenes de punts, lunars , formes, mides  i colors infinits, utilitzant la naturalesa com a referencia: les flors, les  carbasses, les papallones i els bolets son un exemple.

PABLO  PICASSO

Les obres de Pablo Picasso permeten treballar amb els nens els sentiments i les emocions mitjançant els colors, les expressions de les cares …  ja que aquest artista té etapes molt marcades i representa amb els seus quadres els estats d´ànim i les experiències.

Aquest mes d´abril començarem a  treballar aquest nou projecte, complementari a les activitats programades, coneixent el Joan Miró i les seves obres.